Hypertextual design based on evidence: new results of the project Digital Documentation of the Pompeu Fabra University in Barcelona
DOI:
https://doi.org/10.3989/redc.2001.v24.i1.35Abstract
Los documentos hipertextuales masivamente interconectados no siempre favorecen los procesos de enseñanza/aprendizaje; el tráfico de correo electrónico puede dificultar las funciones docentes y la necesidad de al menos cuatro figuras diferentes para la docencia a través de Internet, son algunas de las conclusiones que se han podido obtener de la segunda edición del proyecto Documentación Digital (http:docdigital.upf.es).
El mencionado proyecto consiste en el diseño y la organización de un diploma de postgrado sobre documentación e información digital que se imparte de forma íntegra a través de Internet, con utilización de tecnología web y estructuras hipertextuales. En la actualidad, está teniendo lugar la tercera edición del diploma, con la activa participación de unos 40 alumnos de España y de América Latina.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2001-03-30
How to Cite
Codina Bonilla, L., & Rovira, C. (2001). Hypertextual design based on evidence: new results of the project Digital Documentation of the Pompeu Fabra University in Barcelona. Revista Española De Documentación Científica, 24(1), 85–89. https://doi.org/10.3989/redc.2001.v24.i1.35
Issue
Section
Notes and Experiences
License
Copyright (c) 2001 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the printed and online versions of this Journal are the property of Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a “Creative Commons Attribution 4.0 International” (CC BY 4.0) License. You may read here the basic information and the legal text of the license. The indication of the CC BY 4.0 License must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the published by the Editor, is not allowed.