Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista Española de Documentación Científica
About
Focus and Scope
Journal Sections
Publication Frequency
Peer Review Process
Reviewers
Open Access Policy
Plagiarism Policy
Research data policy
CSIC Press recommendations for an inclusive and non-sexist language
Digital Preservation Policy
Interoperability Protocols
Distribution and Sales
Privacy Statement
Cookies Policy
Contact
Editorial Team
Indexing
Submissions
Author Guidelines
Authorship identification
Exemption of responsability
Announcements
Last Issues
Last published
Archive
Online issues
Previous issues
CSIC Journals
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 41 No. 4 (2018)
Vol. 41 No. 4 (2018)
DOI:
https://doi.org/10.3989/redc.2018.v41.i4
Published:
2018-12-30
Studies
[es]
The scientific community and the uses of science: an analysis of the orientation of the research activity in the CSIC
Carmen Merchán-Hernández, Oihana Valmaseda-Andia
e215
HTML
PDF
XML
[es]
Modelling public library use by library characteristic: a comparative study between Spain and Finland for loans and visits
Pedro Lázaro-Rodríguez, Pertti Vakkari
e216
HTML
PDF
XML
[es]
Publishing bibliographic records on Linked Data: model and implementation
Jose A. Senso, Wenceslao Arroyo Machado
e217
HTML
PDF
XML
[es]
Influence of the production of new knowledge and postgraduate theses over the categorization of research groups in Social Sciences: a Decision tree applied to the Colombian scientific model
José Hernando Ávila-Toscano, Ivon Romero Pérez, Eugenio Saavedra Guajardo, Ailed Marenco-Escuderos
e218
HTML
PDF
XML
[es]
Mission statements in European national libraries. Analysis and relevance
Ana R. Pacios, María Pilar Pérez-Píriz
e219
HTML
PDF
XML
[es]
Analysis of the subject Final Degree Project (FDP) in Spanish Communication Sciences degrees
Javier Sierra Sánchez, Sheila Liberal Ormaechea, Beatriz Luceño Ramos
e220
HTML
PDF
XML
[es]
WebSite Canvas Model: a visual proposal for strategic website concept
Carles Sanabre, Rafael Pedraza-Jiménez, Lluís Codina
e221
HTML
PDF
XML
[en]
Assessing the teaching value of non-English academic books: The case of Spain
Amalia Mas-Bleda, Mike Thelwall
e222
HTML
PDF
XML
Make a Submission
Make a Submission
eISSN:
1988-4621
ISSN-L:
0210-0614
DOI:
10.3989/redc
Language
English
Español (España)
Indexing and quality
Plagiarism Detection Tool
Social Networks
Keywords
Most downloads (60 days)
Evaluación de la investigación con encuestas en artículos publicados en revistas del área de Biblioteconomía y Documentación
822
Ranking de revistas científicas en Latinoamérica mediante el índice
h
: estudio de caso Colombia
624
Estudio de los métodos de investigación y técnicas de recolección de datos utilizadas en bibliotecología y ciencia de la información
564
Estado actual de la accesibilidad web en Latinoamérica: una revisión exploratoria de las evaluaciones y herramientas utilizadas
460
La descripción archivística en el marco de la gestión documental por procesos
425
La serie de normas ISO 30300 y otros productos ISO de gestión de documentos
385
La alfabetización informacional y digital: fundamentos pedagógicos para la enseñanza y el aprendizaje competente
376
Criterios para evaluar la calidad y la fiabilidad de los conocimientos en Internet
375
Competencias de los Profesionales Sanitarios en el Marco de la Complejidad: Modelo de Formación Digital para la Educación 4.0
313
Diseño de un modelo de Gestión del Conocimiento para mejorar el desarrollo de equipos de proyectos informáticos
310
Syndication